Jumaat, September 30, 2011

cuti.....

salam..alhamdulilah..sebab Allah masih memberi kita peluang dan ruang untuk kita terus hidup dan mengecapi nikmatnya di mukabumi ini.. Alhamdulilah jugak sebab dengan nikmat dan kasih sayangnya dapat kita melakukan sesuatu dengan terbaik dan mengikut seperti yang diinginkan.

Honestly, aku bersyukur diatas nikmat, kasih sayang dan rahmatnya kepada diriku ini..hanya kata-kata syukur yang aku mampu luahkan dan zahirkan di atas nikmatnya...baru-baru nie, aku dapat gaji pertama..bila tengok simpanan kat akaun bank tu, cam tak caya je tu adalah duit& hasil uasaha ku bekerja selama 1 bulan ini dengan mengajar..gaji first..aku bersyukur sangat..dan aku berjanji kepada diriku yang aku akan jalankan tugas mendidik dan mengajar anak-anak murid ku dengan penuh rasa tanggungjawab dan kasih sayang..ini adalah amanah yang harus pikul dengan sebaik-baiknya..

seperti mafhum dalam sebuah hadis : "SAMPAIKAN DARIPADAKU WALAUPUN SATU AYAT"
Jadi, kesimpulan yang aku boleh buat berdasarkan mafhum hadis ini adalah, kita hendaklah menyampaikan sesuatu atau ilmu yang kita ada kepada orang lain kerana apa yang kita lakukan itu, walaupun sedikit akan mendapat ganjaran dan pahala daripada Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan