Google+ Followers

Ahad, Februari 27, 2011

perjalanan selama beberapa hari...

Salam...di pagi yang nyaman dan indah ini, hati ini amat merindui kampung halaman dan rumah tercinta...
Dalam hati,aku berkata-kata... bestnye klu aku dapat pandu sebuah kereta untuk pulang ke rumah..
ha3..berangan terlampau sangat..but, ia adalah sebuah angan-angan yg mungkin akan tercapai suatu ketika nanti..

untuk pengetahuan semua, aku bru je lulus ujian komputer untuk amik lesen kereta..alhamdulilah,aku lulus wlupun aku bce buku undang-undang tu 1 kli je..& kebetulan lak, aku btul2 penat mlm tu sbb ptg tu aku wat siasatan asnaf bersama dengan pegawai zakat kkb..siasatan tu bermula pgi-mlm..

Perjalanan hidup yang mungkin melalui macam-macam dan menempuh pelbagai ragam di tempat yg pernah aku diami suatu ketika dahulu..dan kini,aku cuba untuk mengulangi rutin yg sama tetapi situasi dan keadaan yg berbeza..klu dulu,aku tinggal di kkb untuk mencari dan menimba ilmu, kini aku kembali ke sini untuk mencari dan meneroka sedikit pengalaman hidup...tidak ku nafikan,kuala kubu bahru sebuah pekan yg cukup tenang,damai,hijau dan selesa...dan mungkin,aku jatuh cinta dengan kedamaian di pekan yg tenang ini..

Rabu, Februari 23, 2011

impianku..

Salam...tada...dh lama xtulis..but,simple je post nie.. ha..ni la benda yg aku inginkan...but, mampu ke aku capai& genggam..first, nk graduate...second nk bercuti...third nk beli kereta....lesen bakal amik...doa la ye semuanye berjalan lancar...

inilah sedikit sebanyak gambaran atas ape yg aku ingin tunaikan..


 ok..selamat tinggal semua..
tdi ade idea best, nk tulis...but...ade perkara yg membuatkan ideaku itu terhenti...

good luck semua...

Jumaat, Februari 11, 2011

Lemahnya aku...

 Salam..dalam hidup nie,manusia akan terima& hadapi mcm perkara@ dugaan kan...
ade benda yg die xmmpu nk hadapi sorg2 dan ade perkara yg die perlukan ketenangan...
Hanya melalui tulisan atau melihat keindahan alam@ sesuatu ciptaan yg lawa, maybe semua tu akan hilang...
but,it's just seketika...

Berdasarkan suatu ayat al-quran yg bermaksud.. Allah tidak akan membebani seseorang itu melainkan dengan kesanggupan diri masing2...

Dan ade sepotong ayat juga yang bermaksud : Allah tidak akan mengubah nasib seseorang @kaum sesebuah tempat itu melainkan dengan usahanya sendiri...

So, based on this meaning. ape yg aku faham ialah seseorang itu harus tabah,kuat,dan jangan cepat putus asa di atas sesuatu yang menimpa@ hadapi olehnya..Allah tu Maha Adil, Maha Penyanyang & Maha Berkuasa atas segala-galanya...

Selasa, Februari 08, 2011

Hanya kerana Dia...

Salam..maaf sebab dah lama tak post something yang baru..sebab sekarang sibuk sangat dekat office..
balik pun selalu lambat..wlupun hanya sekadar menjalani latihan industri ( praktikal)...

Hanya kerana dia...siapakah si dia itu...cuba korang teka???hi3....
sebenarnya aku pun xtau siapakah dia si dia itu..just sebuah kata2 yg hadir bila aku ingin memulakan post hari nie..mungkin si dia itu adalah anda diluar sana...di sekeliling saya & juga seseorang yg sedang memerhati...
cepat2 cuba teka...

Walaupun aku xpasti siapa si dia tu..& tak tau siapa dia...biarlah aku membenarkan diri ku meneka sendiri..hi3..mne tau btul.. dia adalah seseorang yang selalu memberi nasihat, teguran,bimbingan& sentiasa berada di sisiku ketika aku benar2 memerlukan...Dia terlalu baik & jujur buat diriku...
 
Hanya kerana dia juga aku berubah untuk jadi lebih baik& memperbaiki diri ku sedikit demi sedikit...
Aku ingin membahagiakan dia...walaupun aku xpasti siapa dia...
Hanya kerana dia juga, aku belajar dengan bersungguh-sungguh...learn from mistake...& always do the best thing although i'm not perfect person...

Hanya kerana dia juga...aku ingin melakukan segala-galanya dengan sepenuh hati& ikhlas kerana Allah..
Hanya kerana dia juga, aku xpernah kenal erti putus asa,wlupun kadang-kadang aku xmampu untuk menghadapinya...dia mengingatkan aku untuk terus tabah,sabar,kuat & berani untuk menghadapi dugaan& cabaran dalam hidup...

Hanya kerana dia...aku masih di sini& di alam maya ini....
Hanya kerana dia...aku mampu& tabah mengharungi hari-hari yg penuh liku..

Dia.......

itulah clue nye...cepat2 cuba teka...nti klu betul, aku bagi hadiah..
kepada me_nazri,the istiqamah,lovely lifes anda diminta untuk meneka siapakah si dia itu....