Khamis, November 10, 2011

3 bulan bekerja..

salam..akhirnya dalam diam tak diam,sudah 3 bulan aku bekerja sebagai seorang pendidik..siapa tahu rezeki dan pekerjaan seseorang kan?Alhamdulilah, setakat nie, aku xde mengalami masalah dan kesusahan sepanjang bekerja sebagai seorang guru..semua guru-guru kat situ bagi tunjuk ajar dan kerjasama baik dengan aku..aku juga mudah bergaul dan cepat mesra dengan guru-guru yang lebih tua daripadaku, mungkin sebab aku peramah so,senang terima keadaan baru.

Akhir2 nie,exam final..so, untuk kerja akhir tahun nie,byk bnda yg nak kena selesaikan..Alhamdulilah jugak,aku telah menyelesaikan semua kerja dan amanah yang telah dipertanggungjawabkan untuk ku..perkara best sepanjang aku bertugas adalah, aku berpeluang untuk menjadi fc perkehemahan kadet remaja sekolah kat homestay agro sg.sireh tg.karang..sempat menginap di sebuah rumah mewah di Banting,Bukit jugra serta menghadiri kursus..

sometimes, agak keletihan, but best dan ia dapat menambahkan pengalaman suatu hidup..buat masa sekarang nie, aku berazam untuk menjadi seorang pendidik yang baik dan belajar untuk menjadi seorang pendidik..I.allah, jika diberi keizinan aku ingin belajar lagi amik ( DIJAP) diploma amalan kehakiman syarie...

Tak lama lagi, aku nak konvo..hi3..saat yang aku tunggu selama nie..I.allah, semuanya terpulang di tangan dan kuasa ALLAH..

Lastly, hidup adalah sebuah perjalanan..yang kekal abadi hanyalah di syurga.untuk menempuhnya kita perlukan persiapan di dunia dan juga di akhirat sana..

Wallah hualam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan