Jumaat, Ogos 26, 2011

tentang sesuatu yg baru..

Salam..apa khabar semua? hope semua insan dan blogger di alam maya ini sihat hendaknya. Tentang sesuatu yang baru.. erm, cam kelakar je kan,sbnrnye, aku xtahu nk letak tjuk entry ape..so, aku letak je la tjuk sesuatu yg baru, ini disebabkan byk perkembangan terbaru tentang diriku ketika ini..

Alhamdulilah, setelah sekian lama aku menanti dan berusaha untuk mencari pekerjaan yg sesuai dengan minat ,bidang dan aliran yg ku pelajari, maka akhirnye aku berjaya menemuinya. Bak kata orang " never say never" or MAN JADDA WA JADDA MAN ZARA'HASADA" OR Jangan cepat mengaku kalah, hidup mesti selalu dan banyak berusaha'. Aku mendapat tawaran untuk mengajar disalah sebuah sekolah agama menengah yg berdekatan dengan kawasan rumah ku. Sometimes, susah untuk kite mencari pekerjaan yg berdekatan dengan tempat tinggal. Mungkin ia rezeki di Bulan Ramadhan yg mulia ini dan penuh Berkah.

Secondly,aku dah kurus..setelah sekian lama aku inginkan sesuatu perubahan untuk diriku..ha3.. mesti korang semua xpcye kan? well, aku pun xpcye sbnrnye..bagi setengah orang untuk menguruskan badan adalah perkara yg amat payah dan memerlukan banyak pengorbanan..But, aku mungkin bertuah, sebab dengan bebanan kerja dan kepenatan kerja ku sebelum ini, membuatkan diriku menjadi kurus.Alhamdulilah..tu semua kuasa Allah kan..aku xlakukan perkara yg memudaratkan pun untuk kuruskan badan, ia berlaku secara tak langsung.

Third, hi3..aku berkesempatan menolong ibuku membuat dan mempelajari cara untuk membuat biskut raya..sebelum ni,cam tahun lepas,aku tolong mak wat kerepek pisang, kuih sarang tebuan dan mcm kerepek lagi, tpi thun nie wt biskut rye pulak..

Laslty, learning proses is the best way in our lifes.
Di kesempatan ini jugak, aku ingin mengucapkan "Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin".







Tiada ulasan:

Catat Ulasan