Selasa, Jun 26, 2012

Qada' dan Qadar

Salam..qada'dan qadar ..ketentuan dan ketetapan yang Allah telah tetapkan untuk seseorang..semua manusia dalam hidup perlu membuat dan mengubah ketetapan dan juga ketentuan yang telah Allah ciptakan untuk diri masing-masing. aku xtahu kenapa susah sangat untuk aku menerima ujian ini..aku bukan hamba yang ingkar kepada Yang Maha Agung Di Atas sana..aku berserah kepadanya atas setiap apa yang aku lakukan.jujur dari hati, aku benar-benar sayang dan cintakan diri dia..tapi, cinta yang dibina diuji.Cinta dia hilang untuk aku.dalam keadaan aku benar-benar sayang dan cintakan dirinya.aku jadi hilang arah tuju pada mulanya..tapi, aku bangun dan berdoa untuk diberikan kekuatan..berdoa untuk diberikan keimanan..aku boleh bangun secara perlahan-lahan. aku sakit..aku demam, aku hilang selera makan..tapi, aku tetap terus berdoa untuk diberikan ketabahan.aku tak pernah berhenti berdoa dan terus berdoa.agar Allah berikan aku hidayah atas apa yang telah berlaku.kadang-kadang, seolah-olah aku berputus asa.tapi, aku menyesal menyatakan sedemikian.aku beristigfar sebanyak yang mungkin agar dosaku diampunkan.untuk kali yang terakhir, aku benar-benar menyatakan cinta aku hanya untuk dia seorang dan sayang aku untuk dia.aku xmampu untuk terima sesiapa dalam diri. walau lambat atau cepat doa dimakbulkan, aku tetap xhenti berdoa dan terus berdoa.. semoga ramadhan yang akan datang tidak lama nanti, memberikan sedikit ketenangan buat diriku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan