Sabtu, September 29, 2012

Jika

jika aku diuji dan diuji dengan ujian sebegini dan putus asa sebegini, maka Allah tahu ape yang terbaik untuk hamba-hambanya.. jika aku lemah dan selalu leka dan pernah terleka dan memendam rasa sehingga ia mampu melupakan siapa aku,maka aku akui aku hanya manusia biasa..manusia yang lemah dan lemah dengan semua ujian dunia.. jika semuanya tidak berlaku kepada diriku,mungkin aku tidak mengetahui siapa aku yang sebenar..adakah aku seorang yang baik atau sebaliknya.. jika kebencian dan kesakitan itu membuatkan dia bertambah benci dan terseksa, ketahuilah bahwa aku lebih menderita..lebih sakit dan benar-benar sakit setelah apa yang telah terjadi.. jika cinta itu mampu untuk diberikan kepada Yang Maha Esa dan Dia adalah pemilik yang berkuasa di atas nikmat cinta ini, ambillah ia semula..hilangkan rasa cinta itu dari dalam hidupku..kerna aku tak berhak memiliki anugerah dan nikmat cinta itu.. jika dia merasakan aku telah menyakitkan dan membuatkan diri terseksa, maka baikilah kesilapan dan kesalahan yang ia telah lakukan... cinta tu telah hilang..kepercayaan itu telah hilang. jika disebabkan peristiwa itu,aku menjadi tegas dan berbeza dari sebelumnya, maka ketahuilah ia telah meninggalkan kesan yang amat mendalam dalam hidupku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan