Sabtu, September 01, 2012

sebuah kehidupan..

salam..salam aidilfitri dan salam untuk semua..jujurnya,aku xtahu untuk menulis entry berkenaan ape..but,ade sesuatu yang ingin aku kongsikan..mungkin ia adalah sesuatu yang biasa di dengar oleh orang ramai dan juga orang diluar sana.semua ni juga ade kaitan dengan qada'dan qadar Allah.manusia hanya merancang dan setiap perancangan itu ditentukan oleh Allah.. sebelum ni,aku pernah mendengar dan membaca beberapa artikel..tak tahu,sama ada ia pendapat dan maklumat yang benar@ tidak.orang pernah mengatakan bahawa jodoh kita adalah seseorang yang akan membaiki dan menutup kekurangan diri kita.Apa yang aku ingin maksudkan ialah dia akan saling lengkap melengkapi dan bakal pasangan kita tu juga adalah seseorang yang mungkin sama dengan diri kita..adakah ini betul ataupun tidak,itu terpulang dekat individu tersebut.. Jujurnya,untuk memilih seseorang yang benar2 boleh dijadikan seorang teman dan sahabat dalam hidup untuk selama-lamanya,ubahlah diri kita dulu..mungkin,kita ada banyak kekurangan dan kelemahan yang menyebabkan kita susah untuk menemui jodoh atau pasangan hidup.aku bukan seorang yang baik dan cukup baik.tapi,aku manusia biasa..manusia yang pernah dan banyak melakukan kesilapan..kesilapan dan kelemahan lalu mengajar aku banyak perkara dan keadaan.yang indah jadikan kenangan dan yang buruk jadikan pengajaran dalam kehidupan.Kebahagiaan itu akan datang dengan cara yang tersendiri dan ketahuilah kebahagiaan orang lain juga turut membahagiakan diri aku. Aku bahagia bila semua kawan-kawan aku akan dan bakal kahwin serta mempunyai anak.siapa aku,hanya aku yang mengenal dan memahami diri aku..hanya jauhari yang mengenal manikam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan