Selasa, Mei 10, 2011

20 amalan murah rezeki

Salam...selamat pagi,sejahtera dan semoga baik hendaknya..sejak akhir2 nie, aku tiba-tiba jadi rajin untuk membuat entry baru dan juga update blog nie..hi3..maybe ini je lah masanye kot untuk aku update..

Firstly, nak share kat u all something,bukan ape, benda simple je..sejak akhir2 nie aku suka baca dan bukak laman web i luv islam..banyak entri best dan menarik kat situ yg dikupaskan..selain aku gemar baca suratkhabar,novel,majalah dan juga something yg berfaedah..

Secondly, aku nak kongsi satu tips kat u all semua..Iaitu 20 Amalan Murah Rezeki.
(1) Menyempatkan diri beribadah
(2) Memperbanyakkan istigfar
(3) Tinggalkan perbuatan dosa
(4) Sentiasa ingat ALLAH
(5) Berbakti dan mendoakan ibu Bapa
(6) Tunaikan hajat orang lain
(7) Banyak berselawat
(8) Banyakkan berbuat kebajikan
(9)Berbuat baik dan menolong orang yg lemah
(10) Berpagi-pagi
(11) Menjalinkan silaturrahim sesama muslim
(12) Melazimi kekal berwuduk
(13) Bersedekah
(14) Melazimi solat malam ( tahajjud)
(15)Melazimi solat dhuha
(16) Bersyukur kepada ALLAH
(17)Mengamalkan zikir dan bacaan ayat quran tertentu
(18) Berdoa
(19)Berikhtiar sehabisnya
(20) Bertawakkal

Inilah sedikit petua dan tips yg ingin aku kongsikan untuk u all semua..untuk mendapatkan lebih maklumat, bolehlah merujuk di laman web i luv islam.Semoga tips ini memberi manfaat kepada kita semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan