Sabtu, Februari 25, 2012

Langkah tercipta..

salam..suatu saat kita akan rasa kita lemah dan kecewa..kita akan rasa kita dah cuba untuk lakukan sesuatu yang terbaik untuk semua pihak dan semua insan di sekeliling kita..tapi,ketahuilah bahawa kita semua sedang di uji untuk sesuatu yang tak pasti..
sesuatu yang penuh dengan kejutan,tanda tanya dan persoalan..

aku pernah dan cuba untuk belajar terima kenyataan hidup yang mendukacitakan..kenangan sewaktu di sekolah menengah amat memberi kesan yang amat kuat untuk aku..aku diuji dengan macam-macam dugaan..aku tak pernah pedulikan apa yang orang memperkatakan tentang diri dan juga keluargaku..ketika itu, aku hanya fikirkan yang aku ingin mengubah sesuatu untuk capai sesuatu..aku berjalan dan terus berjalan..sampai satu tahap, aku diuji lagi..ujian itu juga turut menggugat diri aku..aku tak henti untuk berusaha dan berdoa..aku kuatkan kaki untuk terus melangkah dan tempuh semua dugaan.. finaly, aku berjaya untuk tempuh dugaan tersebut..

kini,sekali lagi aku diuji..setelah 4 tahun aku belajar,inilah dugaan yang aku rasa aku betul2 lemah dan tak berdaya..saat aku merancang untuk capai sesuatu yang pernah dan mungkin diimpikan oleh semua orang,ianya hancur tiba-tiba..aku hilang arah,aku hilang pedoman hidup,seakan-akan begitu kecewa..dan kini, aku terpaksa dan mesti untuk bina langkah yang baru..Langkah yang aku sendiri tak pasti arah tuju..tapi, aku mesti bangun..bangun untuk membahagiakan hati seorang ibu..aku ingin bangun hanya untuk ibu..cukuplah..aku xmhu untuk bina sesuatu yang baru..sesuatu yang aku tak pasti..sesuatu yang mungkin menghancurkan diri aku sendiri..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan