Isnin, April 30, 2012

hijrah

salam..semoga berada dalam keadaan sihat& di bawah rahmat Allah s.w.t. selalunya, orang akan hijrah@ wat pembaharuan or pindah bila tiba awal tahun dan wat niat akhir tahun utk masuk tahun baru kan.tapi, boleh tak aku nak wat hijrah time tengah bulan@ tahun..hi3..takpe kan.yg penting, niat kita betul dan hijrah kita baik.sebab sesuatu amalan akan di hitung berdasarkan niat. Dah lama sebenarnya aku niat utk buat perkara ni..aku nak pindah dan carik kje kat tempat lain. maksud aku, merantau ke negeri atau tempat yg aku xpernah dtg.sebab utama adalah untuk mendapat pengalaman baru dan belajar utk lebih berdikari. aku bahagia tinggal kat sini..tenang dan aku dah jatuh cinta kat tempat ni. sebelum aku buat keputusan ni, aku dah fikir semasak-masaknya..mungkin ni cara terbaik utk aku mulakan hidup baru dan belajar utk melupakan.kat sini, aku takkan rasa sedih sgt dan kecewa berbanding aku duduk kat selangor.aku pernah bagitahu hasrat tersebut dekat mak.erm..mak macam berat hati nak lepaskan@ benarkan aku pergi.tapi, tu je permintaan aku setakat ni. bagilah aku masa untuk aku belajar melupakan seseorang.bagilah aku masa untuk aku ubat hati dan jiwa.aku akan balik bila semua dah ok.Tempat baru,suasana baru akan berikan kehidupan yang baru untuk aku.biar orang xkenal aku,aku lagi bahagia sebab xde sape akan kacau aku.hari raya aku akan balik dan if cuti lama, aku akan balik selangor.aku xkan lupa tgjwb seorang anak kepada kedua ibu bapa.dan untuk jangka masa panjang pulak, aku ingin sambung belajar kat luar negara. best kan angan-angan aku..aku nak sambung kat jordan.doakan saya ye.. May Allah Bless u.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan