Ahad, April 29, 2012

travel..

salam..selamat pagi, tengah hari dan salam sejahtera. Alhamdulilah, aku sampai juga kat destinasi yg aku impikan selama nie.walaupun bukan tempat ni sebenarnya, at least aku dapat menjauhkan diriku dari tempat yang penuh dengan kesibukan, kesesakan dengan datang ke suatu tempat yang tenang.tempat yang jauh dari insan yang aku kenal, insan yang mengenali diri aku dan tempat yang penuh dengan kenangan lalu. aku terpaksa bercuti untuk seketika..walau hanya 3@ 4 hari sahaja..bagi aku, itu sudah cukup memadai dan sempurna. Aku asing dan tenang di tempat orang.hati aku damai dan bahagia.dah lama aku tak meluangkan diriku untuk pergi bersiar-siar seorang diri.aku bahagia di sini, aku mampu tersenyum dan tergelak dengan mudah sekali.aku belajar sesuatu yang amat beerti di sini iaitu adat,budaya dan cara pemikiran penduduk di sini.perjalanan ku agak lama di sebabkan kesesakan lalu lintas yg berlaku di lebuhraya.Untuk kali pertama didalam hidup, aku membeli tiket bas ke sebuah destinasi dengan seorang diri.bergerak di dalam waktu malam dan sampai di destinasi tersebut di waktu pagi. Berjumpa dengan seseorang yang aku tak pernah jumpa selama nie dan aku rasa bahagia, seronok dan gembira sebab dia mampu memberikan sesuatu untuk mematangkan diri aku.mengajar aku untuk memperbaiki diri.berani kan aku,percaya dengan seseorang yang tidak pernah aku jumpa sebelum ni dan terus tinggal dengannya untuk beberapa hari. keluar sama-sama, gelak sama-sama, dan sembang sama-sama.walau dia sibuk dan mengalami tekanan yang amat kuat dari majikannya, tapi dia mampu melayan aku..aku kagum dengan diri dia. walau jauh, aku tidak melepaskan peluang untuk memasak sesuatu untuk dia..walau biasa, tapi aku rasa ia suatu penghargaan buat diriku untuknya.mungkin ini perjalanan ku untuk pertama sejauh nie, dan mungkin lepas ni ada sebuah perjalanan yang amat jauh lagi..mungkin bukan di tanah air, tapi masih di atas muka bumi Allah yang suci. sepi yang bermain dijiwaku juga, mengajar aku mengenal dan bermuhasabah diri..atas dasar apa aku sanggup pergi sejauh ni.hingga hari ni, aku masih xdapat jawapan kenapa aku melakukan perkara ni.jujur aku katakan,aku bersyukur kerana perjalanan ku selamat.Allah amat menyanyangi hamba-hambanya.Sekiranya cinta itu akan datang sekali lagi,aku ingin seseorang yang sayangkan diriku adalah seseorang yang mampu untuk menegur, memahami,dan menerima semua kelemahan dan kekurangan diri ku.Aku tak pasti yang aku akan dapat menerima dan menyanyangi dirinya sepertimana aku pernah sayang seseorang sebelum ni sepenuh hatiku atau tidak.. However,kenangan masa lalu, terlalu bermakna buat diriku.walau dia@ aku pernah buat dan lakukan kesilapan, tapi atas pertemuan itulah kenangan itu terbentuk.aku menghargai dan menyanyangi dirinya walaupun hubungan itu telah putus.. Andainya dapat kumenulis Nota-nota cinta buat diri Nya Inginku titipkan bersama Semua kuntuman bunga yang indah berseri Kusembur haruman mewangi Bersama kata-kata puji Sedang Dia tahu kasih dan cintanya aku Menjalin ikatan menuju ke syurga Cintaku kepada Dia Rinduku hanya pada Nya Kasehku balas cinta Nya Setiaku balas kasih Nya Kasihku kasih yang setia pada yang punya Dambaku pada Yang Esa Pujian hanya buat Nya Akurku kebesaran Nya Teragung Maha Suci Nya Taatku hamba yang hina pada Pencipta Kiranya aku hilang arah Jalan hidupku berubah punah Namun kasih Nya tak pernah akan musnah Belas rahmat Nnya terus mencurah-curah Nur hidayah Nya semakin cerah lirik lagu ; SAUJANA ( NOTA CINTA)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan