Isnin, Mac 14, 2011

Hari ini dalam sejarah...

Salam...hari ini dalam sejarah aku pitam pagi-pagi...time tu,siap2 nak gi kerja...
sebelum tu,mse aku bgun pgi,aku rse perut aku sakit..mcm ade sesuatu yg menyakitkan..aku kuatkan jugak langkah kaki ke bilik air...

Lepas aku selesai mandi,aku amik air wuduk utk solat subuh...& then aku solat, tibe2 lepas aku selesai solat subuh,aku rsekan keadaan di sekeliling hitam,berpusing-pusing,aku seperti nak terjatuh,& then aku kuatkan jugak untuk gi bilik sebelah iaitu bilik k.azwa utk mntk tolong dengan die...time tu,aku rse betul2 xlarat & sekeliling ku betul2 hitam...& aku aku dapat rsekan yg aku hnye mampu untuk terbaring...dlm 5-10 minit jugak la aku pitam...

k.wa terkejut sgt sbb time tu,die bru lps solat subuh..aku sekadar mampu memanggil namanya sayup-sayup untuk mintak tolong..dan selepas beberapa minit, aku sedar kembali..aku rsekan diri aku betul2 lemah dan xberupaya..dan aku terus baring di atas tilam di bilik ku selama beberapa jam...sehinggalah tepat pukul 9am, aku bru sedar dan bangun untuk bersiap ke klinik..

doktor mengesahkan bhwa sistem penghadamanku mempunyai masalah...usus ku bengkak..di sebabkan itu,aku seringkali pening kepala,terasa ingin muntah2, pitam,dan selalu berpeluh2.. semasa membuat rawatan doktor, doktor mengesahkan bhwe suhu dan tekanan darahku dlm keadaan baik dan stabil...& juga tiada tanda-tanda migraine...atau darah tinggi...

Setelah selesai merawat,doktor menasihatkan aku untuk jaga pemakanan..kurangkan makan makanan pedas,berminyak,mkanan ringan,&juga berlemak...tetapi bykkan mkn sayur-sayuran,buah-buahan,dan minum air masak yg byk..however, aku ingin mengucapkan terima kasih byk2 dekat doktor tu..& sekarang nie, aku belajar untuk mengubah cara pemakanan ku,& menjaga kesihatan diriku..aku ingin sihat berbanding sebelum-belum nie..maaf..xde gambar..sebab perkara nie berlakudi luar jangkaan...

Thnks alots k.wa dan pia sebab temankan& hantar aku gi klinik..Allah je dapat balas jasa baik korang berdua..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan