Selasa, Mac 15, 2011

menu untuk pemakanan sihat

Salam...ingat lagi tak?semalam doktor mengesahkan kepadaku bhwa aku kena menjaga pemakanan ku, oleh yg demikian maka aku mengambil keputusan untuk makan sesuatu yg berbentuk cecair dan mudah untuk di hadam oleh perutku iaitu bubur...



wlupun agak sukar untuk ku nyatakan bahawa aku rindukan menu makanan ku yg dulu, tpi mulai sekarang aku kena berubah..untuk kekal sihat& bertenaga...memang pada tekak, kite dapat rasakan bhwe ape yg kite mkn itu adalh sesuatu yg menyelerakan dan sedap...tpi, beberapa ketika selepas itu, kite tidak mengetahui keburukannya..

so, mulai hri ini, inilah menu ku... iaitu semangkuk bubur, 8 gelas air masak sehari, 2 gelas air masak di waktu pagi, 2 gelas di wktu lunch dan 2 gelas diwaktu malam....dan selebihnye aku bykkan mkn buah-buahan,dan sayur-sayuran..



Mulai hri ini jugak, aku hindari untuk kurg mkn mknan yg berminyak, berlemak, pedas dan juga manis...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan