Isnin, Januari 23, 2012

mulakan hidup baru

salam..setelah segala-galanya berlaku..aku ingin mulakan sesuatu yang baru untuk sesuatu yang baru.aku baru je putus cinta.mungkin ini ujian untuk aku yang Allah Beri ketika ini.perkenalan dgn dirinya membuatkan aku betul-betul bermakna, sebab cinta yg hadir tu adlah dari Anugerah ALLAH.s.w.t. sebelum aku menerima dia, aku panjatkan doa dan aku buat solat Istiharah.selepas tu, aku perasaan tu hadir.walaupun kini die telah dan cuba melupakan aku, tapi cinta aku untuk dia tak pernah terhenti dan ia terus di dalam hati. aku tak boleh untuk membenci diri dia sebab aku benar-benar sayangkan dia.Mula-mula aku xdpt terima ape yg berlaku nie, tapi akhrnya aku boleh menerima semuanya. bagi aku "MEMAAFKAN DAN MEREDHAKAN" atas ape yg berlaku adalah lebih baik.

Allah merancang dan setiap perancangan itu, di tentukan oleh ALLAH.If aku lemah, Allah xkan uji aku dengan dugaan yang amat hebat ini. Aku percaya setiap apa yg berlaku ade hikmah di sebaliknya.Walau jauh mana aku pergi, aku tetap ingat diri dia.aku tak pernah menyesal sebab jumpa dia sebab ia sesuatu yang istimewa.dan untuk itu, aku mengambil keputusan untuk memulakan sesuatu yang lebih berharga untuk diriku dulu..iaitu, kerja dengan bersungguh-sungguh, simpan duit,beli kereta dan lepas itu, barulah aku akan berfikir untuk berkahwin.If, ketika itu, Allah telah menemukan aku kembali dengan dirinya, dia lah insan yang aku akan sayang sepenuh hati aku..If dia bukan jodoh aku dan ada orang lain, aku terima semua kuasa Allah.sebab Dia Maha Mengetahui tiap sesuatu.

2 ulasan:

  1. sedihnya...:(
    kita perlu sama2 kuat intan...
    menyayangi orang yg sedang melupakan kita bukan senang...
    sy pun cuba melupakan dia, tapi tak berjaya..
    malah dia seakan menguji sy...
    bila sy diamkan diri, dia kembali menegur sy...
    tah la.. seksa mcm ni.. tp nk melepaskan tak mampu,,,

    BalasPadam
  2. betul..hu3..sye sedang cuba..dan tengah cuba..tapi,sye tak mampu..dan sekarang nie,sye thu,die menyesal dgn kptusan yg die tlh buat..die nk jdi kwn,tpi sye xmmpu..

    BalasPadam